شناسه خبر : 90130
جمعه 23 ارديبهشت 1401 , 12:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توسط گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر انجام شد:

تکریم دو خانواده شهید در دشتستان/تصاویر

گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر در منزل دو شهید والامقام در روستای ده قائد حضور یافت و با اهدای لوح تقدیر و هدیه از مقام شامخ این دو شهید تجلیل به عمل آورد.

فاش نیوز - پدران و مادران شهدا گوهرهای گرانبهایی هستند، که در دامان پاک خود مرواریدهای درخشانی پرورش دادند، و آنان را برای دفاع از مرزهای مادی و معنوی جهان اسلام به میدان فرستادند،

 از شهدای خرداد ۴۲ گرفته تا شهدای انقلاب، دفاع مقدس، شهدای ترور، شهدای مدافع حرم و حریم، شهدای امنیت و شهدای پرفروغ مدافع سلامت در مقابله با بیماری کرونا ،به سن و سال شهدا که نگاه می کنی می بینی که از نسل های مختلف انقلاب بودند، اما الحق و النصاف هرجا که نیاز به جانفشانی بوده ، با بصیرت مثال زدنی خود در میدان معرکه حضور داشته،و با بصیرتی وصف ناشدنی، در همه عرصه ها، خوش درخشیدند،
امروز به فرموده مقام معظم رهبری«وظیفه قدردانی از ایثارگران به ویژه شهیدان فریضه ای عینی، تعیینی و همیشگی است»

 لذا به منظور تکریم و تعظیم خانواده معظم شهدا و ایثارگران، گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر در منزل دو شهید والامقام در روستای ده قائد حضور یافت و با اهدای لوح تقدیر و هدیه از مقام شامخ این دو شهید تجلیل به عمل آورد.

 در این دیدارها که عبا سفر رئیس اقشار تخصصی بسیج استان، عدالت بخشدار مرکزی دشتستان، احمدزاده رئیس شورای روستای ده قائد و دهقان مدیر کانون همبستگی فرزندان شاهد بوشهر حضور داشتند، همگان حضور بر بالین پدران و مادران شهدا را توفیقی الهی و وظیفه خود دانسته و بر ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ غنی تاکید نمودند.

 پدر شهید توفیقی ضمن تشکر از حضور گروه جهادی و مسئولین در منزل خود مشکلاتی را در خصوص هزینه درمان و نگهداری،همسر و نگهداری ازیک فرزند معلول در منزل بیان نمود.

دیگر دیدار گروه حضور در منزل طلبه شهید اکبر خوشابی بود.

  پدر و مادر خانواده این شهید معزز، ضمن تشکر از حضور مسئولان محلی، مسائل و مشکلاتی را مطرح کرده و مقرر شد مسائل مرتبط با این دو خانواده گرانقدر شهید به صورت حضوری و مکتوب از طرف گروه جهادی به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان منعکس شده و مسئولان محلی و استانی نیز درخواست های خانواده این دو عزیز را تا حصول نتیجه، پیگیری نمایند.

یادآوری می نماید:

شهید عباس توفیقی در سال ۱۳۴۹ در خانواده‌ای مذهبی در دشتستان متولد و در ۱۶ سالگی عازم جبهه های حق علیه باطل شد. او پس از مدت ها دفاع از ارزش ها و قلمرو ایران اسلامی، سرانجام در نبرد با متجاوزان در تاریخ 65/10/4 در منطقه ام الرصاص به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت بود رسید و پیکر مطهرش در روستای ده قائد تشییع و به خاک سپرده شد.

 طلبه شهید اکبر خوشابی نیز در سال ۱۳۴۸ در روستای ده قائد از توابع شهرستان دشتستان متولد شد و پس از طی دوره ابتدایی و راهنمایی به دلیل علاقه ای که به  فرا گیری علوم دینی داشت، راهی حوزه علمیه اصفهان و قم گردید. این طلبه انقلابی بارها برای دفاع از مرزهای اعتقادی و دفاع از کشور از خود رشادت های فراوانی نشان داد و سرانجام پس از مدت ها حضور در جبهه حق علیه باطل در سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۵ روح مطهرش آسمانی و در روستای ده قائد روی دستان مردم قدرشناس تشییع شد و در خاک آرام گرفت،

شایان ذکر است روستای دهقائد با حدود دوازده هزار نفر جمعیت از روستاهای پر جمعیت کشور بوده و در دو کیلومتری شهر برازجان قرار دارد و تاکنون ،26شهید، 70جانباز،3 آزاده و بیش از 300 رزمنده را تقدیم نظام و انقلاب نموده است.

 یکی از درخواست های مردم شهید پرور و ولایتمدار این روستای پرجمعیت از مسئولان، محلی، استانی و ملی، تبدیل شدن این روستا به شهر می باشد که تاکنون علیرغم درخواست های مکرر، جامه عمل به آن پوشانده نشده است.

* علامه زاده

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi